وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم و ریاست جمهوری شهید آیت الله رییسی مصوب شد، سالانه ۲۵ درصد به ظرفیت این دانشگاه اضافه می‌شود.

 دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم احیا شد

به گزارش قدس خراسان، رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد افزود: ریل گذاری که در دوره شهید جمهور برای دانشگاه فرهنگیان گذاشته شد، در دوران‌های آینده تاثیر خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در دوران شهید جمهور ۸۷ هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد و سیاست کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شهید رییسی بنای یک تغییر جدی را در نظام تعلیم و تربیت کشور گذاشت و دانشگاه فرهنگیان را به سمت یک دانشگاه تحولی و مرجع در این حوزه برد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیت کشور است، افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور تصویب شده است که سالانه ۲۵ درصد باید به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اضافه شود که اقدام چشمگیری است.

صحرایی با بیان اینکه معلم، معمار هویت آینده و سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است، اظهار کرد: معلم گوهر وجود ملت را کشف می کند و در مسیر ساختن کشور قرار می دهد، بنابراین نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی خطاب به برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن و عترت با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی انسان ها در همه طول تاریخ است، گفت: التزام علمی و عملی به قرآن داشته باشید، هم قرآن را بفهمیم، هم در آن تدبر کنیم و هم به آنچه می آموزیم عمل کنیم. مشکل بشریت عمل نکردن به قرآن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که قرآن یک کتاب درس‌آموز فوق‌العاده با زبان تمثیل است، ادامه داد: قرآن ۱۰۸ قطعه داستانی دارد، ما معلمان باید از داستان و پیشینه پژوهی در آموزش های قرآنی بهره ببریم.

صحرایی با بیان اینکه راهی برای اعتلای جامعه خارج از مسیر قرآن و عترت وجود ندارد، گفت: امیدوارم شما دانشجویان بهترین ها را بیاموزید، به کار ببرید و به دانش آموزان‌تان آموزش دهید.

اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، ۱۴ تیرماه در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.